ESHER - solving of Paradoxical Puzzles

ESHER - solving of Paradoxical Puzzles
Hosts: Oleg Muromtsev, Alyona Surikova
ESHER is a practice of collective thinking. It allows you to see usual and conventional notions from unusual and surprising point of view that helps to make a profound breakthroughs in understanding and to make the unexpected discoveries and insights. This is achieved through collective paradoxical problems solving. These problems or puzzles have fantastic formulations that are packing a deep ontological contradictions of chosen topic. And appeared models and concepts allow to find new solutions of real contradictions and tasks.
Роли
| Занято мест |
|---|
2 из ∞ Active conferee (Активный участник конференции) |
The role requires an active understanding of the reports of other groups through clarifying questions. Active conferee takes the logic and axiomatics of other groups and asks problematizing questions based on it. He/she gives his opinion and summary. Роль предполагает активное понимание докладов других групп через вопросы на понимание, удержание логики их решений и оснований других моделей в вопросах на проблематизацию, интересные суждения Компетенции роли3847. To give a feedback, to crticize usefully, to discuss and to demur reasonably (Развивает) 3884. To be mindfull, attentive to details. (Развивает) 3825. To switch between several tasks keeping efficiency working simultaneously on several issues (Косвенно развивает) 3940. Break a complex definition into projections (Косвенно развивает) Пожалуйста, войдите, чтобы заявиться на эту роль. |
5 из ∞ Active solver (Активный решающий) |
This role is applied by each participant in the process besides the coordinator and his assistant. Active solver advances the process of solving the problem and fully participates in the discussion of solutions. He/she sets itself individual problems on development and moves in solving it with the help of the coordinator. Эту роль берёт каждый участник процесса, кроме координатора и его помощника. Активный решающий продвигает процесс решения задачи и полноценно участвует в обсуждении решения. С помощью координатора ставит перед собой и продвигается в решении индивидуальных задач на развитие. Компетенции роли3819. Create a new idea (Развивает) 3937. To learn methods of a particular approach as a student (Развивает) 4033. To work in group-projecting mode, together-thinking. (Развивает) 3822. To extend independence and initiative (Косвенно развивает) 3902. Create a model: evaluate an object or process and decide what is relevant to be inculded into the model, create model with working connections (Косвенно развивает) Пожалуйста, войдите, чтобы заявиться на эту роль. |
2 из ∞ Conference moderator (Ведущий конференции) |
Moderator conducts conference, provides a coherent communication between the speakers and the audience by keeping the format and sequence of questions, sets dynamics, rhythm and thought depth of the overall process. Роль предполагает взятие на себя позиции ведущего - модерирует работу конференции, обеспечивает внятную коммуникацию между докладчиками и залом, удерживает формат и последовательность вопросов, динамику и ритм общего процесса, углубляет содержательное движение Компетенции роли3933. Be able to transcend limiting behavior patterns and perception (as a resourcefull state) (Развивает) 3849. To take and to keep the lead, to have influence with group. (Косвенно развивает) 3935. Picking-out-thinkking: picks out characters and semantic sequences, which separates one environment of others (Косвенно развивает) Пожалуйста, войдите, чтобы заявиться на эту роль. |
0 из ∞ Draftsman / poster designer (Оформитель плаката) |
Draftsman translates solution results in visual form and displays it on a poster. Оформитель переводит результаты решения в визуальную форму и отображает их на плакате. Компетенции роли3820. To make a real product, to demonstrate creativity and ingenuity, to realize an idea. (Развивает) 3841. To create a "package" to transfer certain project results to other audiences. To create tools for replication. (Развивает) 3822. To extend independence and initiative (Косвенно развивает) 3926. Use maps and other symbolic systems (Косвенно развивает) Пожалуйста, войдите, чтобы заявиться на эту роль. |
1 из ∞ Fitter of solution results (Сборщик результатов решения) |
Fitter assembles the results of group solution by formulating for presentation at conferences, links the ideas of participants into a common model, captures the interesting examples. Собирает результаты решения группы, формулирует для представления на конференциях, связывает идеи участников в общей модели, фиксирует интересные примеры Компетенции роли3815. Extract relevant structured information from unstructured sources (Развивает) 3841. To create a "package" to transfer certain project results to other audiences. To create tools for replication. (Развивает) 3884. To be mindfull, attentive to details. (Развивает) 3816. Analyse information to obtain necessary arguments (Косвенно развивает) 3822. To extend independence and initiative (Косвенно развивает) Пожалуйста, войдите, чтобы заявиться на эту роль. |
2 из ∞ Group coordinator (Координатор группы) |
Coordinator leads the group process of paradoxical problems solving. He/she helps to keep the conditions, the challenges, the correctness of the construction of solutions. Coordinator focuses group on work with the tools of thought, he/she arranges intragroup interaction inside the intellectual process. Coordinator conducts reflection of group activities and progress in the solution of individual problems on development. Координатор ведёт процесс решения парадоксальных задач с одной из групп. Помогает группе в удержании условия, вопроса задачи, корректности построения решения. Фокусирует группу на работе с инструментами мышления в ходе решения. Выстраивает внутригрупповое взаимодействие в интеллектуальном процессе. Проводит с группой деятельную рефлексию процесса и продвижения в решении индивидуальных задач на развитие. Компетенции роли3828. To see myself and a situation from the outside, to analize the experience (reflection) (Развивает) 3890. To generate and to keep an ethics of an environment (Развивает) 3892. To choose somebody a micro-role that will provide motivation, encorage active participation and boost development of a person (Развивает) 3986. To organise a reflection in "aim oriented, detailed focused" format (Развивает) 3854. To help others to solve a problem, to spend one's own time to develope others (Косвенно развивает) 3888. To percieve others: their interest, challanges, zone of porximal development (Косвенно развивает) 3902. Create a model: evaluate an object or process and decide what is relevant to be inculded into the model, create model with working connections (Косвенно развивает) Пожалуйста, войдите, чтобы заявиться на эту роль. |
5 из ∞ Ideas generator (in solving) (Генератор идей в решении) |
Generator creates new ideas, invents new ways of solution, unusual turns of thought. Роль предполагает активную работу в группе во время решений с позиции порождения идей, ходов на решение, нестандартных поворотов. Компетенции роли3819. Create a new idea (Развивает) 3823. To control one's own emotions (self-energizing, self-regulation, a working with resourcefull states) (Развивает) 3833. To assess a situation and to quickly adopt to the changing environment, to comply to new rules. (Развивает) 3917. To handle an emergency, to get away (Косвенно развивает) 3920. Familiarity with modern memes (tech, social, etc) (Косвенно развивает) Пожалуйста, войдите, чтобы заявиться на эту роль. |
1 из ∞ Modeler (in solving) (Разработчик модели в решении) |
The modeler generates overall coherent model, sees / shows / completes the connection between the elements, enters the interesting moves ideas from other members of the group into the overall picture. Формирует общую связную модель, видит/проявляет/достраивает связи между элементами, вписывает интересные ходы, идеи других участников группы в общую картину. Компетенции роли3816. Analyse information to obtain necessary arguments (Развивает) 3817. Extract trends and ideas, project them into future (Развивает) 3902. Create a model: evaluate an object or process and decide what is relevant to be inculded into the model, create model with working connections (Развивает) 3840. To keep focus on the aim during the activity (Косвенно развивает) 3941. A skill to suggest a hypothesis about methods, which are necessary and sufficient for problem solving (Косвенно развивает) Пожалуйста, войдите, чтобы заявиться на эту роль. |
0 из ∞ Problematizer (Проблематизатор) |
Problematizer detects violations of logic in the model developed by his group, and in models and concepts of other groups at the conference, detects errors, contradictions between the results and the conditions or axioms, separates the essential contradictions and errors from the non-essential. Проблематизатор обнаруживает нарушения логики как в модели, созданной его группой, так и в моделях и концепциях других групп на конференции, выявляет ошибки, противоречия между результатами и условиями или аксиоматикой, отделяет существенные противоречия и ошибки от несущественных. Компетенции роли3847. To give a feedback, to crticize usefully, to discuss and to demur reasonably (Развивает) 3902. Create a model: evaluate an object or process and decide what is relevant to be inculded into the model, create model with working connections (Развивает) 3940. Break a complex definition into projections (Развивает) 3814. Check reliability of information (Косвенно развивает) 3919. Evaluate risks: probability, scope, outcomes, possible solutions. (Косвенно развивает) Пожалуйста, войдите, чтобы заявиться на эту роль. |
2 из ∞ Speaker at the conference (Докладчик на конференции) |
Speaker generates a report on the results of the group solution of paradoxical problem, presents it at a conference and answers the questions. Докладчик формирует доклад по результатам группового решения парадоксальной задачи и выступает с ним на конференции, отвечая на возникающие вопросы. Компетенции роли3824. To work in a constantly changing environment under time pressure and in critical circumstances (stress resistance) (Развивает) 3842. To speak in a proper, clear, gallant language. To construct arguments. (Развивает) 3845. To speak in public, to hold the audience , to manage its attention. To engage in productive dialogue. (Развивает) 3821. To share one's worldview, a concept, ideal or value. To be evangelic. To inspire. (Косвенно развивает) 3933. Be able to transcend limiting behavior patterns and perception (as a resourcefull state) (Косвенно развивает) Пожалуйста, войдите, чтобы заявиться на эту роль. |
0 из ∞ The creator of images/examples (Создатель образов/примеров) |
The creator of images/examples quickly and precisely selects/creates examples to illustrate the idea of the group during the solution and the conference, creates vivid images that allow to understand the essence of thought. Быстро и точно подбирает/создает примеры, иллюстрирующие идеи группы, в ходе решения и на конференции, создает яркие образы, позволяющие понять суть мысли. Компетенции роли3815. Extract relevant structured information from unstructured sources (Развивает) 3920. Familiarity with modern memes (tech, social, etc) (Развивает) 3935. Picking-out-thinkking: picks out characters and semantic sequences, which separates one environment of others (Развивает) 3819. Create a new idea (Косвенно развивает) 3821. To share one's worldview, a concept, ideal or value. To be evangelic. To inspire. (Косвенно развивает) Пожалуйста, войдите, чтобы заявиться на эту роль. |
Active conferee (Активный участник конференции)
| Имя | Оценка |
|---|---|
Sasa Rudan Kelbert (mprinc) Осло (Норвегия) Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Sinisa Rudan (sinisa-rudan) Белград (Сербия) Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Active solver (Активный решающий)
Sasa Rudan Kelbert (mprinc) Осло (Норвегия) Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Sinisa Rudan (sinisa-rudan) Белград (Сербия) Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Minja Kovačević (Minja95) Белград (Сербия) Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Tamara Nikolic (Tamara) Белград (Сербия) Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Михаил Кожаринов (miha) [Солинг] Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Conference moderator (Ведущий конференции)
Олег Муромцев (omur) Санкт-Петербург, 6th level–St. Petersburg Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Ваня Ниненко (Vanya) Санкт-Петербург Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Draftsman / poster designer (Оформитель плаката)
Пока никого нет.
Fitter of solution results (Сборщик результатов решения)
Sasa Rudan Kelbert (mprinc) Осло (Норвегия) Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Group coordinator (Координатор группы)
Олег Муромцев (omur) Санкт-Петербург, 6th level–St. Petersburg Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Алена Сурикова (domsredny) Санкт-Петербург, 6th level–St. Petersburg Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Ideas generator (in solving) (Генератор идей в решении)
Minja Kovačević (Minja95) Белград (Сербия) Оценил: Олег Муромцев | 1 |
Tamara Nikolic (Tamara) Белград (Сербия) Оценил: Олег Муромцев | 1 |
Sasa Rudan Kelbert (mprinc) Осло (Норвегия) Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Sinisa Rudan (sinisa-rudan) Белград (Сербия) Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Михаил Кожаринов (miha) [Солинг] Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Modeler (in solving) (Разработчик модели в решении)
Михаил Кожаринов (miha) [Солинг] Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Problematizer (Проблематизатор)
Пока никого нет.
Speaker at the conference (Докладчик на конференции)
Sasa Rudan Kelbert (mprinc) Осло (Норвегия) Оценил: Олег Муромцев | 2 |
Sinisa Rudan (sinisa-rudan) Белград (Сербия) Оценил: Олег Муромцев | 2 |
The creator of images/examples (Создатель образов/примеров)
Пока никого нет.
support sobaka metaversity tochka ru vk.com/metaversity — новости и поддержка Wiki Метаверситета
© ОБ Солинг, 2013–2025